Før KI kan lage en smart publiseringsplan og ferdige nyhetsbrev for deg, trenger den litt input å jobbe med. Du gir KI-en nettsiden din, relevante lenker og en liten instruks – så kan den hente ut informasjon om hvem du er som bedrift, hvem du snakker til og hvordan du kommuniserer. Dette blir grunnmuren KI-en bruker i de neste stegene når den lager både publiseringsplanen og selve nyhetsbrevene.

Slik gjør du:

1. Kopier og lim inn KI-instruksen 🧠 nedenfor i ditt foretrukne KI verktøy.

HUSK å legg ved:

I KI-instruksen er det noen felter i rødt der du kan legge ved:

-Lenken til nettsiden din (påkrevd) -Lenker til tidligere sendte nyhetsbrev (fin bonus) -Sosiale medier lenker (bonus)

2. Se gjennom svaret fra KI og juster hvis nødvendig.

Dette er bare KI sin første tolkning av merkevaren din – justér gjerne slik at det blir helt spot on.

<aside> 💡

Du kan enten svare Kien direkte i chatten og be den justere på analysen eller gjøre endringer direkte i teksten den gir deg.

</aside>

**3. Få en skreddersydd publiseringsplan til din bedrift

(gå til neste steg i guiden)**

I neste steg av guiden bruker du svarene KI har gitt deg og videre instrukser i guiden for å få skreddersydde publiseringsplan og nyhetsbrev av KIen.

🧠 KI-instruks (kopier, lim og fyll inn de røde feltene)

Kopier og lim inn denne instruksen og husk å legg ved lenke til nettside, eventuelt også SoMe lenker og lenker til tidligere sendte nyhetsbrev (feltene du ser i rødt).

Ønsker bruke en KI-agent til å bistå med å lage en publiseringsplan og innhold for kampanjer i desember opp mot og gjennom jul. Men for dette, så trenger jeg å gi KI-agenten mer kontekst om oss som bedrift.

Kan du besøke vår nettside på: (legg inn nettsiden din)

Her er lenker til sosiale medier profilene våre: (legg inn SoME-lenker)

Og lenker til tidligere sendte nyhetsbrev: (legg inn nyhetsbrev-lenker)

Analyser ressursene, gi meg et utkast på punktene nedenfor og spør meg om det resonnerer:

- **Om bedriften**:  Hva vi driver med, hva vi tilbyr – og hvilken verdi vi gir kundene. Altså *hvilket problem vi hjelper dem å løse*.

- **Målgruppen:** Hvem vi snakker til, hva de bryr seg om og hva som trigger dem i vår kampanjeperiode, f.eks.:

    - Livssituasjon

    - Atferd

    - Behov

    - Problem

- **Stil og tone**: