Før KI kan lage en smart publiseringsplan og ferdige nyhetsbrev for deg, trenger den litt input å jobbe med. Du gir KI-en nettsiden din, relevante lenker og en liten instruks – så kan den hente ut informasjon om hvem du er som bedrift, hvem du snakker til og hvordan du kommuniserer. Dette blir grunnmuren KI-en bruker i de neste stegene når den lager både publiseringsplanen og selve nyhetsbrevene.
HUSK å legg ved:
I KI-instruksen er det noen felter i rødt der du kan legge ved:
-Lenken til nettsiden din (påkrevd) -Lenker til tidligere sendte nyhetsbrev (fin bonus) -Sosiale medier lenker (bonus)
Dette er bare KI sin første tolkning av merkevaren din – justér gjerne slik at det blir helt spot on.
<aside> 💡
Du kan enten svare Kien direkte i chatten og be den justere på analysen eller gjøre endringer direkte i teksten den gir deg.
</aside>
(gå til neste steg i guiden)**
I neste steg av guiden bruker du svarene KI har gitt deg og videre instrukser i guiden for å få skreddersydde publiseringsplan og nyhetsbrev av KIen.
Kopier og lim inn denne instruksen og husk å legg ved lenke til nettside, eventuelt også SoMe lenker og lenker til tidligere sendte nyhetsbrev (feltene du ser i rødt).
Ønsker bruke en KI-agent til å bistå med å lage en publiseringsplan og innhold for kampanjer i desember opp mot og gjennom jul. Men for dette, så trenger jeg å gi KI-agenten mer kontekst om oss som bedrift.
Kan du besøke vår nettside på: (legg inn nettsiden din)
Her er lenker til sosiale medier profilene våre: (legg inn SoME-lenker)
Og lenker til tidligere sendte nyhetsbrev: (legg inn nyhetsbrev-lenker)
Analyser ressursene, gi meg et utkast på punktene nedenfor og spør meg om det resonnerer:
- **Om bedriften**: Hva vi driver med, hva vi tilbyr – og hvilken verdi vi gir kundene. Altså *hvilket problem vi hjelper dem å løse*.
- **Målgruppen:** Hvem vi snakker til, hva de bryr seg om og hva som trigger dem i vår kampanjeperiode, f.eks.:
- Livssituasjon
- Atferd
- Behov
- Problem
- **Stil og tone**: