Sliter du med skrivesperre? Bruk guiden å vit nøyaktig hva du bør sende ut i desember. Få raskt forslag til temaer og utsendelsestidspunkt som passer din bedrift og målgruppe. Her er en ferdig instruks du kan bruke for å lage hele desember-planen. Fyll bare ut et par felter.

Slik gjør du:

1. Kopier og lim inn KI-instruksen 🧠 (se under)

Instruksen forteller KIen at den skal bruke bakgrunnsinformasjonen om din bedrift fra forrige steg og instruerer KIen hvordan planen skal lages. Gjør dette i samme chat som i steg 1 slik at den får med seg konteksten her ifra.

2. Gi følgende tilleggs-informasjon til KI:

Du har kopiert og limt inn Ki-intruksen, fyll så inn informasjonen som mangler. Feltene du skal fylle står i rødt i KI-instruksen nedenfor. A) Lengde på kampanjeperioden: feks 1. -30. des B) Antall nyhetsbrev i kampanjeperioden: Vi anbefaler alt fra 2-3 nyhetsbrev i uken til ett nyhetsbrev i måneden. C) Mål: Definer hva du ønsker å oppnå med nyhetsbrevene i denne kampanjeperioden: det kan være så generelt som økt salg, eller mer spesifikt som økt salg på (produkter innen x kategori). D) Hvilke nettsider som skal promoteres i nyhetsbrevene

Få en mer presis publiseringsplan med temaer/vinklinger og CTAer som er tilpasset de spesifikke produktene, tjenestene eller innholdet du ønsker å promotere. Legg ved relevante lenker.

3. Se over planen og juster hvis nødvendig

Se over publiseringsplan-forslaget og be om KIen om justeringer hvis nødvendig. Ønsker du feks endringer på tema i publiseringsplanen? Si ifra.

4. Vurder om SMS passer inni planen din (gå til neste steg i guiden)

Ekstra påminnelse, viktig beskjed eller ekstra fordel kun for sms-abonnenter? Gi din desember-kampanje et kraftfull dytt med SMS.

🧠 KI-instruks (kopier, lim og fyll inn de røde feltene)

Lag en publiseringsplan for desember basert informasjonen under og på disse prinsippene:

- Ett nyhetsbrev = ett tydelig tema
- Ett nyhetsbrev = ett hovedmål
- Varier mellom temaer og vinklinger for hvert nyhetsbrev. Feks tips, salg, nyheter og inspirasjon.

Bruk bakgrunnsinformasjon om min bedrift som vi ble enige om i forrige steg (om bedriften min, målgruppen og stil og tone) for å lage planen

Publiseringsplanen skal være for: [legg inn dato for kampanjeperioden, feks 4.-30 des.]

Jeg ønsker [x antall nyhetsbrev i uken/måneden]

Målet men nyhetsbrevene i kampanjeperioden er å 
[legg inn mål her]

Dette er sidene jeg ønsker å drive trafikk til gjennom nyhetsbrevene i kampanjeperioden. Bruk innhold i disse lenkene aktivt når du foreslår temaer, vinklinger og CTA-er i publiseringsplanen: 
[legg inn lenkene her]

Foreslå optimale datoer og tidspunkt for utsendelsene basert på bakgrunnsinformasjonen jeg har gitt deg.

Lag planen som en tabell med dato for utsendelse, og tidspunkt, tema for nyhetsbrev, type innhold/vinkling/kategori, mål, foreslått CTA og lenke.