Om du har mobilnummer på kontaktene dine anbefaler vi at du bruker SMS for å gi kampanjen din et ekstra løft. Spesielt når noe haster, når du trenger å minne folk på noe viktig, eller når du vil få mest mulig ut av kampanjen. Brukes sjeldnere enn e-post, men med stor effekt når den treffer.

🎄Juletilbud på SMS i desember: Alle som legger til sms-abonnement i desember får 500 gratis SMS.

Bruk gjerne SMS som et supplement til dine nyhetsbrev i følgende anledninger:

Viktig å merke seg om SMS:

Slik gjør du:

1. Sjekk om du har mobilnummer på kontaktene dine

Gå til E-postlister - trykk deg inn på e-poslisten din - gå til Kontakter - Behandle kontakter og filtrerSMS status til høyre - Påmeldt. Se nederst på kontaktlisten hvor mange du har.

Skjermbilde 2025-12-01 kl. 14.47.19.png

Skjermbilde 2025-12-01 kl. 14.46.48.png

2. Bruk følgende KI-instruks for å vurdere når SMS kan passe som en del av publiseringsplanen din

Kopier og lim inn instruksen nedenfor i KI.

Se på publiseringsplanen vi nettopp ble enige om. Foreslå hvor det kan passe å sende SMS som et ekstra dytt og supplement til nyhetsbrevene– kun der det gir reell verdi, som kampanjestart, viktige påminnelser, praktisk informasjon, siste frist eller som en ekstra fordel/bonus for SMS-abonnenter. 
SMS er en påtrengende kanal, bør brukes med omhu og sjeldnere enn nyhetsbrev. Eksempelvis om du har et nyhetsbrev i uken ila en måned, anbefaler vi kun én sms for denne måneden, det kan til og med sendes sjeldnere, feks 4x i året.  

Fortell for hvert forslag om SMS-en bør være en påminnelse til et eksisterende nyhetsbrev eller en enkeltstående SMS. Lag SMS-tekst på maks 160 tegn (uten emoji) for enkeltstående SMSer. Ikke lag SMS-tekst for påminnelses-SMSer, da dette genereres i Mailmojo.